ULUTEK'TEKİ FİRMALARA İŞ MODELİ GELİŞTİRME ANLATILDI

  • <%=haberItem.BASLIK %>
4 Mayıs 2021 Salı

HİSER Projesi kapsamında faaliyete geçirilen ULUTEK Bilim Kümesi BUTECH’te, iş modeli geliştirerek rakiplerin arasından sıyrılmanın mümkün olduğu anlatıldı.

ULUTEK Bilişim Kümesi BUTECH tarafından Ticaret Bakanlığı destekli Hizmet Sektörü Rekabet Gücünün Artırılması (HİSER) Projesi kapsamında düzenlenen Kanvas İş Modeli Geliştirme konulu eğitimde firmalara, iş modelinin nasıl kurgulanması gerektiği ve sağlayacağı avantajlar anlatıldı. İki gün süren eğitimde, eğitimi veren Ventures & Mentors League kurucusu ve CEO’su Ufuk Batum, Bursa’da çeşitli kurumlar aracılığıyla birçok kez bulunduğunu ve ekosistemi yakından takip ettiğini belirterek, ULUTEK’in son yıllarda büyük gelişme göstermiş olduğunu görmekten memnuniyetini dile getirdi. ULUTEK Bilişim Kümelenmesi içindeki çok değerli firmaların çok nitelikli projeleri olduğunu vurgulayan Ufuk Batum, gelen yatırım haberlerinin de ULUTEK Teknopark’ın başarısının ve doğru yolda olduğunun bir göstergesi olduğuna dikkat çekti. 

‘MÜŞTERİLERE YENİLİKLER SUNUN’
İş modeli üretme ve uygulamanın firmaların gelişimine kolaylık sağlayacağını vurgulayan Ufuk Batum, müşterilere yenilikler sunulması gerektiğinin altını çizdi. Firmaların müşteri ilişkilerini segmentlere ayırmaları gerektiğini belirten Batum, ” İş modeli üretme, işin başarısı için önemli bir araç konumundadır. Müşteri ilişkilerimizi de iş modelimizdeki segmentlere göre belirlemeliyiz. Dijitalleşen dünyada, müşteri ilişkilerimizi yönetmek için sosyal medyayı akıllıca ve etkin bir şekilde kullanmalıyız” şeklinde konuştu.

‘BEKLENTİLERİ İYİ BİLMELİ’
Firmaların iş modeli üretmelerinin 9 aşamadan geçtiği bilgisini de paylaşan Batum, “Müşterilerinizi beklentilerine, yaş, cinsiyet, gelir seviyesi ve coğrafi konum gibi birçok farklı etkene göre ayırdıktan sonra rakiplerinizden farklı bir değer önerisi planlaması hazırlamanız gerekmektedir. Farklı stratejiler üretip diğer firmalardan ayrıştığınız zaman, müşterilerinize ayrı ayrı değer önerileri sunabilirsiniz. Kanallar aşamasında da ürününüzü kimlerin pazarlayabileceğini düşünerek aksiyon almalısınız. Pazarlama aşamasında iş birliği yapabileceğiz aktörler, sektöre ve hedeflediğiniz müşteriye göre değişiklik gösterebilir. Bu noktada, müşterilerinizin neler istediğini bilmeli ve onlara ihtiyaçlarını karşılayacak yeni hizmetler sunmalısınız” dedi.