ULUTEK'TEN YAZILIMCILARA YURTDIŞI İÇİN YOL HARİTASI

  • <%=haberItem.BASLIK %>
21 Haziran 2021 Pazartesi

ULUTEK Teknopark’taki yazılım firmalarına yurt dışına açılmanın püf noktaları anlatıldı. Sadece üst yöneticilerin değil tüm çalışanların yabancı dile hakim olması gerektiği vurgulandı.

ULUTEK Teknopark ev sahipliğinde Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Bursa Uludağ Teknoloji Transfer Ofisi ve LOGO Yazılım iş birliği ile ‘Yazılım Şirketlerinin Yurtdışına Açılması’ konulu çevrimiçi seminer gerçekleştirildi. LOGO Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Tekbulut “Yazılım şirketleri için yurtdışı pazarında pazarlama konusu, teknolojiden bile önemli. Bunun için de şirket çalışanlarının yabancı dile hâkim olması şart” dedi.

‘TECRÜBE, BAŞARISIZLIKLARLA KAZANILIR’
Yazılım şirketleri için yurtdışı stratejileri hakkında bilgiler veren Tuğrul Tekbulut, LOGO Yazılım’ın bugüne dek izlediği yol hakkında bilgiler verdi. Tekbulut, “4 ülkede 7 noktada faaliyet gösteren bir şirket olmamız sebebiyle yurtdışına açılmak isteyen yazılım şirketlerinin ne yapması gerektiğini iyi biliyoruz. Bu yolda ciddi tecrübeler kazandık ve tecrübenin, başarılardan çok başarısızlıklarla kazanıldığını gördük. ULUTEK’teki birçok girişimci arkadaşımız gibi biz de bazı noktalarda başarılı olurken bazı dönemeçlerde başarısızlıklar yaşadık. Bugünün gözüyle geçmişe bakarak hatalardan ders çıkarmak, büyük önem taşıyor” dedi.

‘ÇOK İYİ KONUŞABİLMELİSİNİZ’
Yurtdışına açılmak isteyen firmalarda çalışanların etkin olarak yabancı dil konuşmasının hayati önem taşıdığını kaydeden Tekbulut, “Ülkemizdeki yazılım şirketlerimiz yurtdışına açılırken teknolojiden daha büyük bir sorun olarak yabancı dil engeliyle karşılaşıyor. Yalnızca CEO’nun, pazarlama müdürünün yabancı dil bilmesi yetmiyor. Şirketteki herkesin etkin olarak yabancı dil konuşabilmesi gerekiyor. O ülkenin dilini iyi konuşmak, kültürünü iyi anlamak çok büyük önem arz ediyor. Yazılımda pazarlama, teknolojiden daha önemli. Pazarlama için ise o kültürle uyuşmak büyük önem taşıyor. Sanayide ürününüz yeteri kadar güzelse müşteri tarafından alınır, ama yazılım görünmeyen bir üründür. Bu sebeple iletişim, öne çıkıyor. İletişim becerileri ve size duyulan güven çok önemli olduğu için yabancı dil, çözülmesi gereken en büyük problem olarak karşımıza çıkıyor. Şirketler yurtdışına açılmak istiyorsa dil sorununu muhakkak çözmeli” dedi.