LINKEDIN İLE İHRACATI ARTIRMAK MÜMKÜN

  • <%=haberItem.BASLIK %>
24 Haziran 2021 Perşembe

ULUTEK Teknopark’ın bilgilendirme seminerinde firmalara sosyal medya platformu Linkedin üzerinden ihracatlarını rahatlıkla artırabilecekleri anlatıldı.

ULUTEK Teknopark, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa Uludağ Teknoloji Transfer Ofisi ve Solutionz B2B Marketing iş birliğiyle gerçekleşen ‘Linkedin ile İhracatı Artırmanın Yolları’ seminerine katılan Solutionz B2B Marketing Kurucusu Gökhan Çağatay, Linkedin’in firmaların ihracat ağını büyütmeye nasıl yardımcı olduğunu anlattı.

730 MİLYONDAN FAZLA KULLANICI VAR
2014 yılında üst düzey yöneticilerin ya da firmalar içerisinde satın alma kararları veren kişilerin sosyal medya kullanımı üzerine yapılan bir araştırmayı paylaşan Solutionz B2B Marketing Kurucusu Gökhan Çağatay, “Bu araştırmaya katılan B2B alıcılarının yüzde 56’sı ve üst düzey yöneticilerin yüzde 63’ü son 12 ayda satın alma süreçlerinde destek olarak Linkedin kullandıklarını belirtmiş. Sosyal medyanın güven ve değeri artırdığına dair de araştırma sonuçları var. Sosyal medyada tedarikçiyi görmenin daha fazla güven verdiğini belirtenlerin sayısı dünya çapında oldukça yüksek. Linkedin’de bir de firma sayfası tarafı var. Şu an 50 milyonun üzerinde firma, kendini Linkedin sayfasıyla temsil ediyor. Bu platformda kullanıcı rakamı 730 milyonun üzerine çıkmış durumda. Çok ciddi bir şekilde büyüyor ve ciddi anlamda iş profesyonelleri Linkedin’e rağbet göstermeye devam ediyor. Dijitalleşme daha da arttığı için bu gelişerek devam edecek” dedi.

“MÜŞTERİ YOLCULUĞU DEĞİŞTİ”
Linkedin platformunun ihracat için sunduğu avantajlara da dikkati çeken Çağatay, “Müşteri yolculuğu değişti. Geleneksel müşteri yolculuğu tarafında pazarlama departmanları eskiden dijital pazarlama ve diğer faaliyetlerle farkındalık sağlarken son 5 yılda çok aktif olarak ilerledi ve pandemi döneminde resmen zirve noktasına ulaştı. Linkedin ile dünya çapında 200’ün üzerinde ülkede sizin ideal müşteri grubunuz kimse onları gerçekten nokta atışı tespit edebilirsiniz. Doğru müşteriyi tespit ederek iletişim kurma tarafında bu platform ile çok aktif ilerleyebilirsiniz. Bilinirlik ve farkındalık sağlama açısından da ciddi bir avantajı var. Sürekli olarak potansiyel müşterilerin karşısına doğru bir şekilde olmak bu konuda yardımcı oluyor. Bilinirlik ve farkındalık sağlama açısından, güven bağını artırma tarafında ve yeni fırsatlar yaratma ve yakalama tarafında Linkedin büyük avantaj sağlıyor” ifadelerini kullandı.