İHRACATTA PAZAR ARAŞTIRMASI KRİTİK ÖNEME SAHİP

  • <%=haberItem.BASLIK %>
6 Temmuz 2021 Salı

ULUTEK Teknopark “Teknoloji Sahnesi”ne konuk olan Keşif Akıllı Teknolojiler firma yetkilileri, ihracatta hedef ülke analizinin nasıl yapılması gerektiğini ve pazar araştırmasına etkili pazarlama stratejisinin eşlik etmesi gerektiğini anlattı.

ULUTEK Teknopark’taki firmalara işbirliği imkânları oluşturmak ve hedef pazarlarında yeni ufuklar açmak amacıyla başlatılan ‘Teknoloji Sahnesi’ etkinliğinin yeni konuğu, bölgede faaliyet gösteren Keşif Akıllı Teknolojiler firma yetkilileri B2B'nin (işletmeden işletmeye) ihracattaki önemi, hedef pazar seçimi ve pazarlama süreci konuları hakkında katılımcı firmaları bilgilendirdi.

PAZAR ARAŞTIRMASINA DİKKAT!
Etkinliğin moderatörlüğünü gerçekleştiren ULUTEK Teknopark Genel Müdürü Prof. Dr. İrfan Karagöz, “Keşif Akıllı Teknolojiler firmasındaki yetkililerimizin bizlere aktardığı bilgilerin bölgemizde yer alan firmalarımızın ihracat faaliyetlerine olumlu anlamda etkiler sunacaktır” dedi. Keşif Akıllı Teknolojiler Firma Yetkilisi Bülent Akyürek, “Keşif B2B olarak ihracat bursunda VIP şeklinde iş toplantıları organize eden bir firmayız. Bu etkinlik kapsamında da ihracat yapmayı hedefleyen firmaların stratejilerini geliştirerek hedef ülkeleri ve hedef müşterileriyle ilgili çalışmaları gerçekleştiriyoruz” diye konuştu. İhracat yapmak isteyen firmaların öncelikle pazar araştırması yapması gerektiğini kaydeden Keşif Akıllı Teknolojiler Firma Yetkilisi Neval Sertkaya, “Pazar araştırması yaparken ülkenin nüfus yoğunluğu, dini ve kültürel yapısı, iklimsel özellikleri ve coğrafi konumu, siyasi ve ekonomik özellikleri, ülkenin ticaret anlaşmaları, tüketici alışkanlıkları ve pazardaki rakip durumu unsurlarını ele almamız gerekiyor. Şirketler pazar araştırması yaptıktan sonra bu araştırmalarını iyi bir şekilde analiz etmeli. Etkili bir pazarlama stratejisi de geliştirmelidir” ifadelerini kullandı.

‘MALİYET VE ZAMAN KAYBI OLABİLİR’
Keşif Akıllı Teknolojiler Firma Yetkilisi Komron Makhmadsaidov ise “Firmalar ihracat aşamasında bazı hatalar yapıyor. Firmaların yaklaşımı genelde ‘Bir ürünüm var. Ben bu ürünü ilk etapta bütün pazara sunayım, müşteri kazanırsam kazanırım’ şeklinde oluyor. Hedef belirlemeden böyle bir yol tercih ediyorlar. Ya da ‘A ürününü Rusya pazarında sattım, bu ürün Almanya pazarında da başarılı olabilir’ gibi genellemeler söz konusu olabiliyor. Bu tür hatalar, firmalarda maliyet ve zaman kaybına neden oluyor. Birçok firma da bunları yaşamamak için birtakım hizmetlere başvurmak istiyor. Bu hizmetler; fuar organizasyonları, ticaret heyetleri, alım heyetleri ve B2B matchmakinglerdir (ticari eşleştirme). Biz de bu hizmetlere ek olarak pandemi sürecindeki hizmetlerimizi firmalara sanal şekilde sunuyoruz” diye konuştu.