RİSK YÖNETİMİ İLE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİNİZİ KORUYUN

  • <%=haberItem.BASLIK %>
14 Temmuz 2021 Çarşamba

ULUTEK Teknopark tarafından düzenlenen çevrimiçi etkinlikte firmalara riskli dönemlerde iş dünyasında stratejik yönetim için kritik başarı faktörleri hakkında bilgiler aktarıldı.

ULUTEK Teknopark, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Bursa Uludağ Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi ve Bissatek Bilişim Eğitim Danışmanlık iş birliğiyle ortaklaşa düzenlenen ‘İş Dünyasında Riskli Dönemlerde Stratejik Yönetim’ webinarında katılımcı firmalara, risk yönetimi ile sürdürülebilirliklerini koruyabilmeleri için alınması gereken önlemler anlatıldı.

RİSK YÖNETİMİ, BAŞARI İÇİN ŞART
Firmaların belirsizliklere karşı analiz yapmalarının etkili olacağını söyleyen Bissatek Genel Müdürü-Bilişim ve Yönetim Sistemleri Uzmanı Bahadır Güngör, katılımcıların sorularını yanıtladı. İş dünyasının satranç oyununa benzediğini kaydeden Bahadır Güngör, “Almış olduğunuz kararlar ve yaptığınız her aksiyon, satranç oyunundaki bir hareket gibi firmanızın geleceği için bir sonuç ortaya çıkarmaktadır.  Yarınınızı düşünerek hamleler yapar ve stratejiler üretirseniz, firmanızın oyunda kalma şansı uzayacak veya oyundan galip ayrılmanızı sağlayacaktır. İşletmelerin geleceğe evrilmeye çalıştığı bu dönemde risk yönetimi başarı faktörleri açısından büyük önem teşkil ediyor. Risklerin içerdiği olumlu ve olumsuz taraflardan stratejilerini olumlu yöne yoğunlaştırmaya çalışmalısınız. Minimum zararla, firmanızın performanslarını iyileştirecek noktada stratejilerinizi geliştirin ve aksiyon planlamalarınızı yapın” dedi.

“ANALİZDEN ÖNCE, FİRMANIZI İYİ TANIYIN”
Firmaların tehditlerini ve fırsatlarını içeren bir SWOT Analizi oluşturmaları için önce iç ve dış yapısını iyi tanıması gerektiğini belirten Güngör, “Koronavirüs salgını gibi öngörülemeyen ama adapte sürecini hızlandırma aşamasında tehdidi fırsata çevirecek analizler, çok önceden hazırlanmalıdır.  Zorlu dönemlere çabuk adapte olan ve kısa sürede toparlanan işletmeler, kazanç konusunda hanelerine ciddi artışlar sağlayacaktır. Vizyon, misyon ve amaç gibi tüm stratejilerin önceden belirlenmesi ve tüm çalışanlara aktarılması gerekiyor. Pazarlama, üretim ve satış gibi birçok faktörün içinde bulunduğu bir plan üzerinde uzmanlaşmalısınız ve işletmenizin her alanına yaymalısınız. Tüm çalışanlar ile birlikte oluşturduğunuz analiz üzerinden de stratejileri ve bütçeleri bağlamalısınız. Son aşamada SWOT analizinizi tüm birimlere aktarın ve geri dönüşleri inceleyin. Takip ve gözden geçirme faaliyetler ile elde ettiğiniz kazanımlar, daha sonraki süreçlerde sizi risklerden koruyacak bir kalkan olacaktır” ifadelerini kullandı.