ULUTEK'TE NÖRO PAZARLAMA TEKNİKLERİ ANLATILDI

  • <%=haberItem.BASLIK %>
24 Aralık 2021 Cuma

ULUTEK’te firma temsilcilerine, nöro pazarlamada günlük hayatta uygulanabilecek satış geliştirme teknikleri ve taktileri hakkında önemli bilgiler verildi. 

ULUTEK Teknopark’ta gerçekleştirilen ‘Nöro Pazarlama’ başlıklı çevrimiçi etkinlikte eğitimde konuşan MA, ACC, Profesyonel Koç ve Eğitim Uzmanı Dilek Kösemehmet Coşkun ve MBA, ACC, Yönetici Koçu ve Eğitmen Engin Coşkun katılımcı firmalara, yenilenen satış geliştirme teknikleri kapsamında ortaya çıkan nöro pazarlama süreçlerini ve müşterileri etkilemenin yollarını anlattı. 

“SATIN ALMA BUTONUNA BASMAK GİBİ”
Değişen ve gelişen teknolojiler kapsamında satışa nöro bakışın gün geçtikçe önem kazandığını belirten Dilek Kösemehmet Coşkun, “Sanılanın aksine insan beynindeki satın alma kararları rasyonel olarak değil, duygusal olarak karar verilmektedir. Hislerle gerçekleştirilen bu mekanizmaya, nöro pazarlama denilmektedir. Bilim ve pazarlamanın evliliği şeklinde oluşan bu pazarlama çeşidi, tüketiciyi satın almaya iten nedenlerin arkasındaki düşünceyi tetiklemektedir. Nöro pazarlama, beyinden yola çıkarak tüketicinin bilinçaltını hedefleyen ve tercihlerinden yararlanarak pazarlama devamında satışta elde edilen verimliliğin yükselmesini sağlayan bir satış pazarlama yöntemidir. Tüketiciler bu noktada satın almak istedikleri şeyleri ne kadar ödemek istediklerini hislerine uygun promosyonlar kapsamında tanımlamaktadır. Nöro pazarlama, müşterinin satın alma butonuna basmaktır” dedi. 

“MÜŞTERİNİZİ İYİ TANIMALISINIZ”
Ürün geliştirme ve pazarlama sürecinde günlük hayatta sıkça karşılaşılan bir soruna cevap verilmesi gerektiğini söyleyen Engin Coşkun da “Nöro pazarlama; tüketici duygularını ve derin iç görüyü insanlara sormadan masaya getirir ve pazarlama teknikleri açısından ticari olarak kullanır. Bu çerçevede müşterilerinizi satın alma sürecinde etkilemek amacıyla onların ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirlemelisiniz. Karşılaşılan sıkıntının kaynağını belirlemeli, şiddetini ölçmeli ve çözümünün aciliyetini keşfetmelisiniz. Bu sıkıntıyı teşhis ederken; uyumlanma, soru sorma, derin dinleme, netleştirme ve ortak aklı okuma, değerleri ve ihtiyaçları belirleme gibi faktörleri kullanabilirsiniz Müşterinin kendi sorununun farkına varmasını sağlamalısınız. Bu noktada önemli olan müşterilerinizi öğrenmek ve tanımaktır” diye konuştu.