DOĞRU ZAMANDA DOĞRU YATIRIM

  • <%=haberItem.BASLIK %>
4 Mayıs 2021 Salı

ULUTEK Teknopark tarafından firmalara ‘yatırıma hazırlık’ eğitimi verildi. İş Geliştirme Müdürü Mustafa Uçak, yatırımı doğru zamanda doğru yerden almak için nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlattı.

ULUTEK Teknopark, ARZ PORTFÖY, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası ve Bursa Uludağ Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi iş birliğiyle ‘yatırıma hazırlık’ eğitimi online olarak gerçekleştirildi. Arz Portföy’de İş Geliştirme Müdürü olarak görev yapan Mustafa Uçak, ‘Yatırım almak için yol haritası nasıl olmalı? Yatırım süreçleri nelerdir? Yatırımcıya nasıl sunum hazırlanmalı?’  konuları hakkında katılımcılara önemli bilgiler vererek merak edilen soruları yanıtladı.

‘ASIL ÜRÜN, GİRİŞİMDİR’
Daha ilk günden girişimin tüm yaşam döngüsünün planlaması gerektiğine vurgu yapan Mustafa Uçak, “Şu soruları kendinize sormanız gerek. ‘Ne kadar paraya ihtiyacım var, ne kadar süre için bu paraya ihtiyacım var, bu parayı nereye harcayacağım ve bu yatırım ile şirketimi nereye ulaştıracağım’ gibi sorulara çok net ve gerçekçi bir şekilde cevap verebilmek gerekiyor. Bu verdiğiniz cevaplara kendiniz inanıyorsanız yatırımcıyı da ikna etme şansınız yüksek. Bir girişimcinin aslında asıl ürünü kendi kurduğu girişimdir. Girişimlerle şirketler arasındaki en büyük fark, girişimlerde çok fazla belirsizliğin olması. Bu belirsizlikleri minimum seviyeye indirmek için gerçekçi ve altı dolu öngörülerde bulunmak gerekiyor. Unutmayın ki erken aşama girişimlerde yatırımcılar aslında girişimin kurucularına ve gelecek planlarına yatırım yapıyorlar” dedi.

SUNUMDA İLK 10 SANİYEYE DİKKAT
Yatırım almak için hazırlanan sunumun yatırım sürecinde çok önemli olduğuna da dikkati çeken Uçak, “Öncelikle hedef kitle girişimi önceden bilen, ilgi gösteren ve girişim ile ilgili daha fazla detay öğrenme isteğinde olduğundan dolayı yatırımcı sunumu girişim sunumuna göre daha detay içermeli. Yatırım sunumunda ilk 10 saniye sizin için çok önemli. Burada farkınızı ortaya koymanız gerekiyor. İlk on saniyeniz kapak sayfası aslında. Bunun hem çok yalın olması gerek hem de karşınızdakini etkilemeniz gerekiyor. Yapılan işi yansıtan bir fotoğraf ve firmanın logosu yer almalı. Girişimin ne yaptığı hakkında basit bir slogana yer verebilirsiniz” diye konuştu.