ULUTEK'TE FİRMALARA BÜYÜME VE GENİŞLEME MODELLERİ ANLATILDI

  • <%=haberItem.BASLIK %>
18 Kasım 2021 Perşembe

ULUTEK’te firmalara iş fikirlerinin ve ürünlerinin başarı hikâyesine dönüştürülmesi yolunda firmalara atmaları gereken adımlar anlatıldı.

ULUTEK Teknopark’ta Figopara iş birliğiyle düzenlenen “Firma Büyüme ve Genişleme Modelleri” adlı webinarda katılımcı firmalara, geliştirilen ürünlerin uluslararası pazara açılması için doğru pazarlama stratejilerinin oluşturulması gerektiği mesajı verildi.

DOĞRU TAKIM VE KOORDİNASYON OLMALI
Firmaların global pazarda satacakları ürünlerin, bir sorunun çözümüne yönelik olması gerektiğini belirten Figopara Gelirden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bulut Arukel “Globale açılma ile ilgili birden fazla opsiyon vardır. Pazara uygun olarak geliştirdiğiniz fikrin yaygınlaştırılabilmesi noktasında arka tarafta iyi bir takım oluşturmak için arayışa geçmelisiniz. Doğru takım ve koordinasyon ile bu zorlu gelişim sürecinizi iyi tasarlamalısınız. Piyasaya çıktığınız zaman birbirinden farklı müşteri kitleleri ile karşılaşacaksınız. Müşterilerin de kendi çevrelerinde sizi tanıtabileceği düşüncesinden hareketle ikna aşamasında başarılı olmak, büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle, ürününüzü fark yaratacak ve diğer firmalardan sıyrılacak bir şekilde iyi pazarlamalısınız” diye konuştu.

‘MÜŞTERİLERE GÖRE AKSİYON ALINMALI’
Firma olarak büyüme göstermek için müşterinin kapsamlı bir şekilde tanımlanmasının fayda sağlayacağını da kaydeden Arukel, “Satış ekibiniz ile birlikte hedef kitlenize yönelik gerçekleştireceğiniz fark yaratan pazarlama stratejileri, ürün ticarileştirmeyi kolaylaştırarak artıracaktır. Şirketinizi büyütmek istiyorsanız karşınızdaki şirketi ve personeli iyi çıkartmalısınız. Bu personel, birden fazla olmalıdır. Bu sayede kendinize yanılma payı bırakarak gidiş yolunuzu revize edebilirsiniz. Hangi müşteriyle hangi modeller ile gideceğinizi planlamalı ve ona göre aksiyon planları almalısınız” ifadelerini kullandı.